Radka Pilna

Jak se dělá podvodný marketing na internetu

10. 05. 2016 7:30:00
Dřív se najala parta studentů, aby psala chvalozpěvy na službu či produkt v různých diskuzích, na facebooku a všude možně po siciálních sítích. Nyní se to dělá víc profi a za menší náklady.

Stačí jeden šikovný grafik, copywriter a programátor, nejlépe v jednom, nasadí se vícejazyčné mutace a zahraje se na lidi důvěryhodná habaďoura. Pod ní se připíší různé reakce ala facebook a je hotovo. To, že nic jiného, kromě odkazů v článku na nabízené zboží není aktivního, klasický čtenář ani nepostřehne.

Ukradené identity jmen a obrázků uživatelů z druhého konce zeměkoule jsou na denním pořádku. Je možné, že i vaše foto z nějaké sociální sítě koluje v zahraničí a doporučuje produkty.

Jednou je to Pavel Novotný

Podruhé Vladimír Levický

Odkazem se dostanete na stránku umožňující nákup vychvalovaného produktu. Stránka je podle lokality návštěvníka v jeho rodném jazyce, tedy i v češtině. Prodej po bližším prozkoumání jde údajně přes amerického prodejce. V tomto případě je za tím někdo z Norska, který doménu a hosting prohnal přes USA a sídlo odkázal na adresu banky. Zboží je na skladě v dané zemi dodáváno kurýrem na dobírku. Jelikož zisk je značný, láká prodejní stránka na slevu a dopravu zdarma.

A takových podobných stránek je plno. Bohužel jde buď o přípravky, které jsou na nic a za levno vyrobené nebo obsahují zakázané látky. Vrácení zboží či reklamace není možná, protože firma prakticky neexistuje. Přesně na tyhe podvodníky pak doplácí čeští provozovatelé eshopů, kteří čelí čím dál silnější byrokracii. Spotřebitel stejně naletí těm, co jdou cíleně jen za ziskem bez jakéhokoliv dodržování pravidel. Jsou totiž nepostižitelní.

Proto pokud chete něco kupovat, lustrujte prodejce. Jiná rada není.

Autor: Radka Pilna | karma: 16.67 | přečteno: 996 ×
Poslední články autora