Autorizovaný servis Hyundai se chová jak garážovka. A centrálu to asi netrápí.

23. 10. 2016 23:15:36
20 let jsem užívala vozy značky Mazda, kde servis fungoval vždy bez problémů a opravdu kvalitně. Nyní při koupi vozu Hyundai ix35 jsem předpokládala, že to samé poskytuje značka Hyndai také.

Vůz je ještě rok v záruce, takže veškeré úkony na něm musí provádět výhradně autorizovaný servis. Zvolila jsem si nejbližší - Hyndai Louda v Kolíně. Jejich přístupem jsem ale byla zklamaná. Jelikož řešení přímo na místě bylo jak v Neználkově, rozhodla jsem se napsat stížnost přímo na centrálu Hyndai. Ta se ale k problému dosud nevyjádřila. Respektive vyjádřila, ale pouze k ceně za olej. Proto volím cestu otevřeného dopisu.

Na vůz si rozhodně stěžovat nemohu. Kluci korejský ho vymazlili perfektně. Reputaci mu ale kazí český servis.

To, že si autorizovaný servis Hyndai v rámci garanční prohlídky účtuje nehoráznou částku za olej Shell, bylo první udivení. Přijde mi neadekvátní si účtovat stejnou cenu za 1 litr, když olej lze pořídit za tu samou cenu v objemu 5 l. Mít zisk 3.000,- na oleji je zlodějina. To jsem u japonské značky nezažila. Podle Hyndai jde však o cenu adekvátní.

A zde seznam poznámek, které následovaly po předání vozu po garanční prohlídce, kdy součástí byla i STK. Vše jsem řešila na místě a u zmíněných bodů jsou také reakce servisu:

  • Vůz neměl nalepený štítek související s výměnou oleje (a stále ještě nemá, protože mi bylo řečeno, že "došly")
  • Vůz měl rozhozené časy u autorádia a samozřejmě i rozladěné basy apod. (u Mazdy se mi nikdy nestalo, že by mi autorizovaný servis vrátil něco rozladěného) - zde se omluvili, že prý zapomněli, když vyndávali baterii
  • Vůz měl mnohonásobně vyšší spotřebu uvedenou na displeji, než jsem předávala. Jezdím průměrně 8,6 a vrátil se mi s 15,9 l !!! Ani po dvou dnech jízdy (a téměř 100 najetých km) průměrná spotřeba neklesla na můj standard a dostala se jen na 11 litrů. Na to mi v servisu nedokázali odpovědět a vymlouvali se na technickou kontrolu. To, že mi někdo s vozem dělal rychlé starty a jezdil jako prase, to nikdo nepřiznal. Běžně po natankování se totiž na svůj průměr dostávam po 20 km jízdy. Ostatně již se mi jednou stalo, že mi vůz po opravě stahování okénka vrátili zabahněný, protože s ním zřejmě někdo rejdil v kalužích, aby si užil jízdu v terénu. Tenkrát jsem to neřešila, myslela jsem, že to byla náhoda.
  • Při předání vozu jsem musela upozornit, že mi nepotrvrdili záruku na karoserii a byla potvrzena v garanční knížce až po mé výzvě
  • Nikdo mě nekontaktoval, zda si chci ponechat díly, které byly měněny (brzdové destičky + kotouče). Na mou výzvu, zda mi je tedy dali do kufru (což bylo Mazdy standard), se divili, proč o ně má zájem. Protože prý díly "musí nejprve dohledat", obdržela jsem jejich pouhou část až po 5ti dnech. Zbytek prý vyhodili. To si ale autorizovaný servis nesmí bez mého svolení v žádném případě dovolit a cítím se tímto činem okradena. Jde tu totiž o princip.
  • Auto mi sice vrátili naoko uvnitř vyčištěné, ale šmouhy na oknech od stěrky a na palubní dece po hadru mě opravdu neohromily. Jestli někdo vůz luxoval, tak opět jen naoko. Údajné leštění karoserie bylo jen opláchnutí a nanesení ochranné vrstvy. Pod zadním světlem však zůstala špína, pod značkou byly šmouhy od nedokonalého umytí. Z myčky mám auto kvalitněji omyté, než z tohoto servisu. Útěchou na mou reakci mělo být, že na faktuře mi to neúčtovali. Taky co by měli, že?
  • Nikdo mi také nesdělil a ani to není nikde uvedeno na faktuře, do jakých teplot jsou funkční vyměněné kapaliny s ohledem na blížící se zimní období.

A ještě pár poznatků:

  • Při dotázání, jaká je vozu batrerie, nebyli schopni sdělit, zda jde o gelovou či klasickou baterii.
  • Při přezutí kol (v březnu po koupi vozu) zřejmě špatně usadili ventilek na levém zadním kole. Jelikož se hlásilo podhuštění a musela jsem od té doby 3x kolo dofukovat, požádala jsem při garanční prohlídce, aby zjistili, co s tím je. A podle servisu to byl "posunutý ventilek". Opět mi to sdělili, až po mém dotazu později, nikoliv při předání vozu po garanční prohlídce. A jak je vůbec možné, že se tohle stane v autorizovaném servisu?
  • Nahrádní vůz (na který mám v rámci garance nárok) byl ve stavu, jako když se v něm někdo právě nasvačil, rozlil kafe a nadrobil. Přitom servis věděl měsíc dopředu, že vůz potřebuji. Je ostuda půjčovat takový vůz.

Sice se v reklamě společnost Hyundai opírá do Škodovky, ale v první řadě by si měla udělat pořádek ve svých řadách. Nechala jsem v servisu dost peněz (25.000,-) a kvalitní péče vypadá opravdu jinak.

Společnost Hyndai jsem požádala o vysvětlení, zda takto má vypadat kvalitní garanční prohlídka a servis pod jejich značkou. Reakce? Po týdnu žádná.

Autor: Radka Pilna | neděle 23.10.2016 23:15 | karma článku: 40.87 | přečteno: 5055x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 233 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.09 | Přečteno: 1486 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 13 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1675

Bývalá moderátorka Snídaně s Novou se blogování věnuje od počátku internetu v ČR. V současné době provozuje e-shop Shopeek.cz., je členem Euniké partner a podporuje QE Life, Tropokolagen INVENTIA.

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...