Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autorizovaný servis Hyundai se chová jak garážovka. A centrálu to asi netrápí.

23. 10. 2016 23:15:36
20 let jsem užívala vozy značky Mazda, kde servis fungoval vždy bez problémů a opravdu kvalitně. Nyní při koupi vozu Hyundai ix35 jsem předpokládala, že to samé poskytuje značka Hyndai také.

Vůz je ještě rok v záruce, takže veškeré úkony na něm musí provádět výhradně autorizovaný servis. Zvolila jsem si nejbližší - Hyndai Louda v Kolíně. Jejich přístupem jsem ale byla zklamaná. Jelikož řešení přímo na místě bylo jak v Neználkově, rozhodla jsem se napsat stížnost přímo na centrálu Hyndai. Ta se ale k problému dosud nevyjádřila. Respektive vyjádřila, ale pouze k ceně za olej. Proto volím cestu otevřeného dopisu.

Na vůz si rozhodně stěžovat nemohu. Kluci korejský ho vymazlili perfektně. Reputaci mu ale kazí český servis.

To, že si autorizovaný servis Hyndai v rámci garanční prohlídky účtuje nehoráznou částku za olej Shell, bylo první udivení. Přijde mi neadekvátní si účtovat stejnou cenu za 1 litr, když olej lze pořídit za tu samou cenu v objemu 5 l. Mít zisk 3.000,- na oleji je zlodějina. To jsem u japonské značky nezažila. Podle Hyndai jde však o cenu adekvátní.

A zde seznam poznámek, které následovaly po předání vozu po garanční prohlídce, kdy součástí byla i STK. Vše jsem řešila na místě a u zmíněných bodů jsou také reakce servisu:

  • Vůz neměl nalepený štítek související s výměnou oleje (a stále ještě nemá, protože mi bylo řečeno, že "došly")
  • Vůz měl rozhozené časy u autorádia a samozřejmě i rozladěné basy apod. (u Mazdy se mi nikdy nestalo, že by mi autorizovaný servis vrátil něco rozladěného) - zde se omluvili, že prý zapomněli, když vyndávali baterii
  • Vůz měl mnohonásobně vyšší spotřebu uvedenou na displeji, než jsem předávala. Jezdím průměrně 8,6 a vrátil se mi s 15,9 l !!! Ani po dvou dnech jízdy (a téměř 100 najetých km) průměrná spotřeba neklesla na můj standard a dostala se jen na 11 litrů. Na to mi v servisu nedokázali odpovědět a vymlouvali se na technickou kontrolu. To, že mi někdo s vozem dělal rychlé starty a jezdil jako prase, to nikdo nepřiznal. Běžně po natankování se totiž na svůj průměr dostávam po 20 km jízdy. Ostatně již se mi jednou stalo, že mi vůz po opravě stahování okénka vrátili zabahněný, protože s ním zřejmě někdo rejdil v kalužích, aby si užil jízdu v terénu. Tenkrát jsem to neřešila, myslela jsem, že to byla náhoda.
  • Při předání vozu jsem musela upozornit, že mi nepotrvrdili záruku na karoserii a byla potvrzena v garanční knížce až po mé výzvě
  • Nikdo mě nekontaktoval, zda si chci ponechat díly, které byly měněny (brzdové destičky + kotouče). Na mou výzvu, zda mi je tedy dali do kufru (což bylo Mazdy standard), se divili, proč o ně má zájem. Protože prý díly "musí nejprve dohledat", obdržela jsem jejich pouhou část až po 5ti dnech. Zbytek prý vyhodili. To si ale autorizovaný servis nesmí bez mého svolení v žádném případě dovolit a cítím se tímto činem okradena. Jde tu totiž o princip.
  • Auto mi sice vrátili naoko uvnitř vyčištěné, ale šmouhy na oknech od stěrky a na palubní dece po hadru mě opravdu neohromily. Jestli někdo vůz luxoval, tak opět jen naoko. Údajné leštění karoserie bylo jen opláchnutí a nanesení ochranné vrstvy. Pod zadním světlem však zůstala špína, pod značkou byly šmouhy od nedokonalého umytí. Z myčky mám auto kvalitněji omyté, než z tohoto servisu. Útěchou na mou reakci mělo být, že na faktuře mi to neúčtovali. Taky co by měli, že?
  • Nikdo mi také nesdělil a ani to není nikde uvedeno na faktuře, do jakých teplot jsou funkční vyměněné kapaliny s ohledem na blížící se zimní období.

A ještě pár poznatků:

  • Při dotázání, jaká je vozu batrerie, nebyli schopni sdělit, zda jde o gelovou či klasickou baterii.
  • Při přezutí kol (v březnu po koupi vozu) zřejmě špatně usadili ventilek na levém zadním kole. Jelikož se hlásilo podhuštění a musela jsem od té doby 3x kolo dofukovat, požádala jsem při garanční prohlídce, aby zjistili, co s tím je. A podle servisu to byl "posunutý ventilek". Opět mi to sdělili, až po mém dotazu později, nikoliv při předání vozu po garanční prohlídce. A jak je vůbec možné, že se tohle stane v autorizovaném servisu?
  • Nahrádní vůz (na který mám v rámci garance nárok) byl ve stavu, jako když se v něm někdo právě nasvačil, rozlil kafe a nadrobil. Přitom servis věděl měsíc dopředu, že vůz potřebuji. Je ostuda půjčovat takový vůz.

Sice se v reklamě společnost Hyundai opírá do Škodovky, ale v první řadě by si měla udělat pořádek ve svých řadách. Nechala jsem v servisu dost peněz (25.000,-) a kvalitní péče vypadá opravdu jinak.

Společnost Hyndai jsem požádala o vysvětlení, zda takto má vypadat kvalitní garanční prohlídka a servis pod jejich značkou. Reakce? Po týdnu žádná.

Autor: Radka Pilná | neděle 23.10.2016 23:15 | karma článku: 40.56 | přečteno: 4591x

Další články blogera

Radka Pilná

Chlorella SP - extra třída z Třeboně

Sladkovodní jednobuněčná řasa Chlorella SP dokáže takové kousky, které byste u jiné chlorelly těžko hledali. Zelený pudr pěstovaný v Třeboni je speciálně upraven dezintegrací, díky které předvede vše, co umí.

17.7.2017 v 10:00 | Karma článku: 7.67 | Přečteno: 254 |

Radka Pilná

Autoservis Louda Auto v Kolíně mi zničil čtyřkolku

Již jsem kauzu o kolínském autorizovaném servisu řešila. Ono to ale má dohru a proto chci na jejich služby upozornit i ostatní majitele vozů Hyundai.

25.1.2017 v 13:36 | Karma článku: 24.11 | Přečteno: 1468 |

Radka Pilná

Je možné zhmotnit sen?

Zhmotnit sen lze. Skutečně. Nevěříte? Vypráví o tom příběh jednoho českého může, který hrál v kapele, kterou znali i v Anglii. Na základě snu zcela překopal svůj hudební směr.

2.1.2017 v 20:41 | Karma článku: 13.37 | Přečteno: 484 |

Radka Pilná

Podvodný e-mail skrývající se za DHL přišel ze Slovinska

Včera večer kolem deváté jsem odbržela e-mail od DHL s číslem zásilky a přílohou pdf. Přišel mi už na první pohled podezřelý, takže jsem začala pátrat.

21.12.2016 v 9:12 | Karma článku: 23.87 | Přečteno: 1096 |

Další články z rubriky Osobní

Vlasta Fišrová

Deník jedné Vlasty ze severozápadu - část VI.

Jednu cestu na Kamenčák mi překazí krupobití, další už se povede. Přírodní voda krásně ochlazuje. Vydaří se i pracovní cesta. Dozvím se něco nového, poznám sympatické lidi. A pochutnám si u Rybiček s.r.o. Obavy byly zbytečné.

21.7.2017 v 19:34 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 65 | Diskuse

Jiří Jiroudek

O ,,malejch" i velkejch krocích v životech člověčích

Když Neil Armstrong jako první člověk v historii vstoupil 20. července 1969 na Měsíc, sledoval ho se zatajeným dechem celý svět. Pak přišla ona nesmrtelná věta: „Je to malý krok pro člověka, obrovský skok pro lidstvo.“

21.7.2017 v 17:06 | Karma článku: 5.10 | Přečteno: 123 | Diskuse

Jan Jílek

Čuměli ti bolševici

Letí to, letí. Už je tomu 48 let, co jsme skandovali. „To čumíte bolševici, kdo je první na Měsíci.” A 48 let, co 21.8.1969 to bude, co československá vláda poslala své tanky,

21.7.2017 v 11:39 | Karma článku: 29.30 | Přečteno: 1969 | Diskuse

Dana Adámková

Milovaní a ti nechtění

U mých nohou leží moje radost, bytost, která mě miluje, zbožňuje. Já doufám, že nejen kvůli tomu, že ji krmím. Je to moje malá psí kamarádka Any.

20.7.2017 v 16:43 | Karma článku: 20.48 | Přečteno: 486 | Diskuse

Jan Jílek

Plky o světě kaváren a putyk

Probudil jsem se a vzpomněl si na své ochotnické divadlo. Píši si pro něj své texty, které mi moji přátelé občas zahrají. Ochotnicky. Jediný cíl, který mám, je asi ten, že rád vyprávím své příběhy.

20.7.2017 v 13:25 | Karma článku: 15.44 | Přečteno: 414 | Diskuse
Počet článků 147 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 890

Bývalá moderátorka Snídaně s Novou se blogování věnuje od počátku internetu v ČR. V současné době provozuje e-shop Shopeek.cz a poskytuje poradenství v oblasti alternativní léčby. Velmi úzce spolupracuje s laboratořemi českého výrobce biologicky aktivních doplňků stravy, je členem Euniké partner a podporuje QE Life, Tropokolagen INVENTIA, Qékárna, Qéčka.czWell U, Alternativní doktorka.

Seznam rubrik

Oblíbené blogy

Oblíbené stránky

Oblíbené články

Napište mi

Vzkaz autorovi


Zbývá 1000 znaků.


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.


více


Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.